C. Responda las siguientes preguntas con su opinión:
Which is your
favorite animal?
My favorite animal is the monkey.
My favorite animal is the monkey.
¿Cuál es tu
animal favorito?
My animal favorito es el mono.
My animal favorito es el mono.
What
characteristics does this animal have?
He is really smart and fun.
He is really smart and fun.
¿Qué características tiene
este animal?
El es realmente inteligente y divertido.
El es realmente inteligente y divertido.
If that animal
could speak, what do you think it would advise you to take better care of
nature?
Stop cutting dawn trees. Stop polluting. Stop throwing garbage.
Stop cutting dawn trees. Stop polluting. Stop throwing garbage.
Si ese animal pudiera hablar, ¿qué crees que
te aconsejaría cuidar mejor?
Parar de talar los árboles. Parar de contaminar y votar basura
Parar de talar los árboles. Parar de contaminar y votar basura
How do you help
nature? -I don´t throw garbage. -I plant trees.
-I use less electricity. -I use less water.
¿Cómo ayudas a la naturaleza? Yo no voto basura. – yo siembro
plantas. -Uso menos electricidad. -Uso menos agua.
D. PLAY TIME
Complete the
“Stop Hand” game table:
Completa la
tabla de juego "Stop Hand":
Stop Hand
|
|||||||
Letter
|
Name
|
City or Country
|
Pet
|
Color
|
Fruit
|
Plant
|
Thing
|
Yes, I do
|
No, I don’t
|
|
Did you learn the importance of
taking of nature?
|
||
Did you understand people’s
responsibility on conserving the environment?
|
||
Did you do your weekly work with responsibility?
|
Pare la mano
|
|||||||
Letra
|
Nombre
|
País
|
Mascota
|
Color
|
Fruta
|
Planta
|
Cosa
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yes, I do
|
No, I don’t
|
Aprendiste la importancia de
cuidar la naturaleza?
|
|
|
Entendiste la
responsabilidad de las personas en cuidar el medio ambiente?
|
|
|
Hiciste tu trabajo de esta semana con responsabilidad?
|
|
|
¿Qué te pareció esta actividad? Puedes utilizar
tus anotaciones en inglés para tu cuaderno de observación.
No hay comentarios:
Publicar un comentario